Beskrivelse:
Eleverne skal lave udsmykning af klassens vinduer eller væge. Gennem forløbet skal eleverne lærer at bruge basisværktøjerne i Geogebra, samt få en forståelse for de geometriske figurer.
Forløbsbeskrivelse:
Vinduerne skal opmåles og fordeles mellem eleverne, så hver gruppe har et område, der skal udsmykkes.
Der kan bruges forskellige temaer, Dette kan man selv aftale i klassen
Eleverne skal lave skitser, som efterfølgende skal forsøges tegnet ind i Geogebra. Geogebra filerne skal behandles i Canvas Workspace og derefter skæres ud og sættes op på vinduerne eller væggene.
Forløbsplan:
Lektion | Overordnet emne | Indhold |
1 – 3 | Lær eleverne brugen af Geogebra | Åbne geogebra, Bruge basisværktøjerne (video) Gemme og åbne dokumenter (video) |
4 – 5 | Idegenerering og skitsetegning | |
6 – 8 | tegning i Geogebra | Tegn figur i Geogebra (video) |
8 – 12 | Skæring og opsætning | Download som png-fil (video) Importer i Canvas Workspase (video) |
Klassetrin:
- 2. klasse
- 3. klasse
- 4. klasse
Fag:
- Matematik
- Billedkunst
Faglige emner:
- Geometri
- Målestoksforhold
- Opmåling
- Deling
- Designcirklen
Teknologier:
- Geogebra
- Canvas Workspace
- Folieskærer